Podjetje Smart Com dokazuje, da lahko domače znanje in lastništvo krepita odpornost slovenskih podjetij in javnega sektorja.

 

Jure Remškar, direktor podjetja Smart Com: »Znanje in kompetence razvijamo doma, da lahko tudi v zahtevnejših časih ostanemo zanesljiv in dolgoročen partner.«

Smart Com je eno redkih slovenskih podjetij, specializiranih za kibernetsko varnost, ki je v povsem domači lasti. »To pomeni, da še bolje razumemo potrebe slovenskega trga ter svoje storitve in rešitve prilagajamo specifičnim zahtevam domačih podjetij in organizacij,« je povedal direktor Jure Remškar. Kot je dodal sta več kot 35-letna prisotnost na področju IKT in domače znanje osnova za gradnjo zaupanja in partnerstva s strankami, ki prinaša preverjene in trajnostne rešitve.

 

Kaj za vaše stranke v današnjih negotovih razmerah na globalni ravni pomeni, da je Smart Com v domači lasti?  

Za zasebni sektor lastniška struktura ponudnika rešitev in storitev na področju kibernetske varnosti morda ni tako pomembna, povsem drugače pa je pri javnem sektorju in kritični infrastrukturi. Tu je ključno, da imamo v Sloveniji podjetja s strokovnim znanjem in kompetencami na področju zagotavljanja kibernetske varnosti.

 

Zakaj?             

Domače lastništvo ima neposreden vpliv na to, da se znanje in izkušnje ohranjajo ter razvijajo znotraj podjetja in širše v državi, s čimer zagotavljamo dolgoročno varnost vlaganj v digitalno infrastrukturo in digitalno poslovanje. To je temeljnega pomena ne le za stabilno delovanje gospodarskih družb, temveč tudi za nemoteno zagotavljanje storitev, od katerih smo odvisni vsi državljani.

 

Ima domače lastništvo tudi kakšno potencialno slabost? 

Predvsem je to dostop do kapitala in večjih investicij v razvoj tehnologij ter kadrov. To nas sili k drugačnemu razmišljanju: vlagamo v inovativnost in razvoj lastnega znanja. Ta pristop se je v več kot 35 letih našega delovanja izkazal kot velika prednost, saj nam omogoča, da smo učinkoviti, prilagodljivi in dolgoročno zanesljiv partner tako za zasebni kot za javni sektor.

 

Kako nasploh zaostrene globalne razmere vplivajo na trg kibernetske varnosti in na trg IKT nasploh? 

Kibernetske grožnje, ki izhajajo iz geopolitičnih napetosti in gospodarske negotovosti, varnostna tveganja še dodatno povečujejo. Organizacije, ki to prepoznajo, se vse bolj zavedajo, da je vlaganje v ustrezne tehnologije in storitve kibernetske obrambe nujna naložba za zaščito njihovega poslovanja. Izziv je tudi dejstvo, da je lastništvo ključnih tehnologij za zagotavljanje kibernetske varnosti skoncentrirano v rokah majhnega števila držav. To lahko privede do težav pri prenosu tehnologij oziroma omejenega dostopa do njih, kar zmanjšuje strateško avtonomijo držav in podjetij. Prav zato je izjemno pomembno, da Evropska unija aktivno podpira raziskave in razvoj lastnih rešitev na področju kibernetske varnosti. To je ključni korak k zmanjševanju odvisnosti od tujih ponudnikov in krepitvi odpornosti evropskega gospodarstva.

 

Kaj to pomeni za Smart Com?

Za nas to pomeni dvojno odgovornost: po eni strani zagotavljamo, da imajo naše stranke dostop do najsodobnejših in preverjenih globalnih tehnologij, po drugi pa aktivno razvijamo znanje in kompetence doma, da lahko tudi v zahtevnejših časih ostanemo zanesljiv in dolgoročen partner.

 

Kako vse to vpliva na vaše letošnje poslovanje? 

Na naše poslovanje v letošnjem letu najbolj vpliva nacionalna zakonodaja, predvsem novi zakon o informacijski varnosti (ZInfV-1). Ob pripravi poslovnega načrta za leto 2025 smo predvidevali, da bo sprejet že v prvem četrtletju letošnjega leta, zato smo na tej podlagi načrtovali tudi večji obseg investicij in projektov. Ker pa je bil zakon sprejet kasneje, pričakujemo, da se bo večji del teh aktivnosti prelil v leto 2026. Kljub temu pa zaznavamo bistveno večje povpraševanje po svetovalnih storitvah, povezanih z zagotavljanjem skladnosti z ZInfV-1. Tako že danes aktivno sodelujemo s številnimi strankami pri pripravi strategij, postopkov in rešitev, ki jim bodo omogočile pravočasno in učinkovito izpolnjevanje zahtev zakona.

 

Kako pa bo sprejem ZinfV-1 vplival na področje kibernetske varnosti pri nas? 

Gre za pomemben regulatorni okvir, ki bo močno zaznamoval celotno panogo kibernetske varnosti v Sloveniji. Zakonodaja je pogosto gonilo za izvedbo naložb in to velja tudi za ZInfV-1. Ker gre za sistemski zakon, pričakujemo, da bo prispeval k dvigu splošne ravni kibernetske varnosti. Zakon prinaša pomembno spremembo, saj kibernetska varnost ni več le tehnična naloga, temveč postaja strateška odgovornost poslovodstva. Za ponudnike storitev je to priložnost, da organizacijam pomagamo s svetovanjem, izobraževanjem in dolgoročno podporo pri upravljanju kibernetskih tveganj.

 

Kolikšen delež vašega poslovanja predstavlja kibernetska varnost? 

Kibernetska varnost je eno ključnih področij našega poslovanja, predstavlja približno 40 odstotkov naše celotne letne realizacije. Če pa upoštevamo, da tudi pri razvoju in upravljanju omrežij vpeljujemo napredne varnostne mehanizme, je dejanski obseg storitev, ki prispevajo k dvigu kibernetske odpornosti naših odjemalcev, še precej večji. Pričakujemo tudi nadaljnjo rast tega segmenta.

 

Kako ste oblikovali strategijo za naslednjih pet let?  

Poseben poudarek smo namenili prav krepitvi področja kibernetske varnosti. Ob tem vpeljujemo tudi orodja in pristope, ki nam omogočajo optimizacijo dela, hitrejše odzivne čase in višjo kakovost storitev. Ena od pomembnih usmeritev je uporaba generativne umetne inteligence, ki jo vidimo kot močan pospeševalnik učinkovitosti, tako pri razvoju rešitev kot pri vsakodnevni podpori strankam.

 

Kako velik vpliv bo umetna inteligenca dejansko imela?

Pričakujem, da bo umetna inteligenca imela velik vpliv predvsem na področju upravljanja in obratovanja varnostnih sistemov. Prav tu lahko z avtomatizacijo in naprednimi algoritmi dosežemo večjo natančnost, hitrejše odzive ter razbremenitev strokovnjakov, ki se lahko posvetijo zahtevnejšim nalogam. V Smart Comu smo v zadnjih treh letih razvoj lastnih orodij usmerili prav v to smer. Poseben poudarek smo dali zagotavljanju natančnega pregleda nad posameznimi sredstvi znotraj informacijskih sistemov in njihovemu povezovanju z različnimi podatkovnimi bazami.

 

Slovenski IKT ima precejšnje težave s pridobivanjem kadrov. Kakšne so vaše izkušnje? 

Pri pridobivanju iskalcev prve zaposlitve nimamo večjih težav, saj kandidati prepoznajo priložnost za pridobitev dodatnega praktičnega znanja, ki ga poleg študijskih izkušenj potrebujejo za lasten razvoj kariere. Z razvitim kompetenčnim modelom jim zagotavljamo jasno karierno pot in konkretne možnosti za dolgoročni razvoj znotraj podjetja, kar za mnoge predstavlja velik motiv. Pri izkušenem kadru pa je konkurenca precejšnja, saj tekmujemo za omejeno število strokovnjakov na trgu. Zato smo še posebej osredotočeni na privlačnost delovnega okolja, vlaganje v stalno izobraževanje, mentorstvo in razvoj kompetenc, ki našim zaposlenim omogočajo, da ostajajo v ospredju tehnološkega razvoja in svoje znanje prenašajo v konkretne rešitve pri strankah.

 

S kakšnimi ukrepi si prizadevate pridobiti nove in zadržati obstoječe kadre v podjetju? 

Aktivno sodelujemo s fakultetami in izobraževalnimi ustanovami, kar nam omogoča, da že zgodaj prepoznamo talentirane študente in jim ponudimo priložnost za praktično delo ter vključitev v naše projekte. Gradimo prepoznavno in privlačno blagovno znamko delodajalca, ki jasno kaže, da Smart Com ni le delovno okolje, temveč prostor za učenje, razvoj in napredovanje. Poleg tega veliko pozornosti namenjamo fleksibilnosti dela, možnostim dela na daljavo in dodatnim ugodnostim, ki zaposlenim omogočajo boljše usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Ta kombinacija strokovnega razvoja, spodbudnega delovnega okolja in prilagodljivih oblik dela nam pomaga ne le pridobivati nove talente, temveč tudi dolgoročno zadržati obstoječe sodelavce.

 

Zakaj se torej zaposliti v podjetju Smart Com? 

Ena od ključnih prednosti so naši odnosi in interna kultura, ki temeljita na medsebojnem spoštovanju, zaupanju in timskem delu. Z vrednotami, kot so strokovnost, inovativnost, odgovornost in odprta komunikacija, ustvarjamo okolje, kjer se posamezniki lahko razvijajo in dosežejo svoj polni potencial. Pomembna prednost je tudi dostopnost vodilnega kadra, ki omogoča neposreden stik, mentorstvo in hitro posredovanje znanja. Zaposleni tako ne delajo le za podjetje, ampak postajajo del skupnosti, ki gradi dolgoročne kompetence, sodeluje pri razvoju naprednih rešitev in soustvarja prihodnost kibernetske varnosti in IKT storitev v Sloveniji. Seveda pa ponujamo tudi priložnosti za kontinuirano izobraževanje, fleksibilne oblike dela in privlačne karierne poti, kar skupaj ustvarja okolje, kjer delo ni le izziv, ampak tudi priložnost za rast in osebni napredek.

 

Intervju je bil objavljen v Financah, septembra 2025.